1 |
1102-CNF-FULL |
A Critical Analysis of Prospect 3 based on Nation and Macalister's (2010) Four-Strand Framework |
حامد عرب، علی راستگو |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
2 |
1216-CNF-FULL |
Adaptive Programmed Instruction and Formative Conversation Assessment |
داود مخلصی قنواتی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
3 |
1010-CNF-FULL |
Applicability of Translation and Interpretation in Teaching/Learning English Language |
زهرا نجفی |
پذیرفته شده |
4 |
1137-CNF-FULL |
Applying Hymes' SPEAKING Heuristic to Online Teaching in EFL Contexts |
علیرضا راستی، یاسر خواجوی |
پذیرفته شده |
5 |
1013-CNF-FULL |
A Review of Literature Perspective on the Role of Identity in English Language Learning |
جمشید مشهدی، مهران معماری، امیر ساکی |
پذیرفته شده |
6 |
1200-CNF-FULL |
A Website Evaluation on Coursera |
سحر علی مهر، محمدرضا خدادوست، بهاره کاتبی، فاطمه اسماعیل نژاد چاله سرایی |
پذیرفته شده |
7 |
1268-CNF-FULL |
CHALLENGES FACING EFL TEACHERS IN IMPLEMENTING COMPETENCY-BASED APPROACH |
Cheick Sidi Modibo Kanté |
پذیرفته شده |
8 |
1050-CNF-FULL |
Classroom Climate, Academic Self-Concept, Learning Self-regulation, and Academic Identity Status among EFL Students: A Structural Equation Modeling Approach |
سعیده محمدی |
پذیرفته شده |
9 |
1061-CNF-FULL |
Collaborative Assessment in Reading Class: Skill Development and Reliance Reduction |
سجاد فتحی |
پذیرفته شده |
10 |
1038-CNF-FULL |
Communicative Competence Achievement Through Literature |
پروانه درخشان فرد |
پذیرفته شده |
11 |
1081-CNF-FULL |
Comparative Study of Hedges Utilization by Iranian and English EFL Academic Writers in the Field of Applied Linguistics |
شراره سادات سرسرابی، سمانه ذوالفقاری |
پذیرفته شده |
12 |
1056-CNF-FULL |
Comparative study of lexical bundles in abstract sections of medical research articles |
صبا شهیدی نیا، مریم فرنیا |
پذیرفته شده |
13 |
1036-CNF-FULL |
Comparison of cooperative learning and direct instruction on teaching-learning |
الیکا جسری، الهه سلیمانی |
پذیرفته شده |
14 |
1238-CNF-FULL |
Development and primary Validation Of Foreign Language Anxiety Scale (FLAS) |
فروغ ماهیگیر |
پذیرفته شده |
15 |
1060-CNF-FULL |
Digital Storytelling; An Effective Tool to Improve Learners’ Speaking Ability |
مسعود عزیزی، فائقه شاه حسینی |
پذیرفته شده |
16 |
1292-CNF |
Efficacy of PowerPoint Presentations: Students' Perception |
کرامت اله کمائی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
17 |
1297-CNF |
EFL Learners’ Emotional Intelligence and Their Perceived Flow in Online Classes during COVID-19 |
پریسا عبدالرضاپور |
پذیرفته شده |
18 |
1018-CNF-FULL |
EFL Teachers’ and Students’ Perceptions about Communication Strategies Teachability |
راضیه بهروزیان |
پذیرفته شده |
19 |
1262-CNF-FULL |
E-learning opportunities in English language teaching based on the National Curriculum Document |
مجید حمدانی |
پذیرفته شده |
20 |
1191-CNF-FULL |
ESP Instructors' Perceptions of Online Education in the Covid-19 Pandemic: A Mixed Methods Study |
سید محمد جعفری |
پذیرفته شده |
21 |
1207-CNF-FULL |
Evaluating reasons of homework completion problems in virtual education |
هانیه باستانی کهق، زینب گوزلی، محمدرضا خدادوست |
پذیرفته شده |
22 |
1108-CNF-FULL |
Exploring Observers' Perspectives about Observation in EFL Classrooms |
حمیدرضا صدر مغانی، علی راستگو |
پذیرفته شده |
23 |
1015-CNF-FULL |
Exploring the Effects of Teacher Metalinguistic Feedback and Peer Collaborative Feedback on Students’ Writing Performance |
بیتا اسدی |
پذیرفته شده |
24 |
1082-CNF-FULL |
Factors Influencing Acceptance of General English E-course by University students |
عطراگین سادات سعادتمند |
پذیرفته شده |
25 |
1067-CNF-FULL |
Generic Variations within a Single Venue of Research: Focusing on Research Article Abstracts |
مودت سعیدی، سعید طالبی |
پذیرفته شده |
26 |
1030-CNF-FULL |
How Reliable are English Teachers as L2 Writing Raters? |
مسعود عزیزی، فائقه شاه حسینی |
پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |
27 |
1076-CNF-FULL |
Impacts of NLP on EFL Learners’ Self-Concept, and Academic Achievement |
زینب پارساجو |
پذیرفته شده |
28 |
1033-CNF-FULL |
Individual Discourse and Register in Civil and Criminal Setting |
Ali Jan Nesar، بیتا اسدی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
29 |
1074-CNF-FULL |
Insights into an Effective Pedagogy in Reading: Incorporating Summary Instruction in Collaborative vs. Individual Conditions |
زهرا آقازاده |
پذیرفته شده |
30 |
1071-CNF-FULL |
Investigating and comparing the effect of different types of corrective feedback on the development of non-native Farsi learners’ writing skill; Study the views of Farsi teachers to foreigners |
الهام واثق، رضامراد صحرایی |
پذیرفته شده |
31 |
1049-CNF-FULL |
Iranian English students’ identity construction and reading native short stories |
فرنگیس شهیدزاده، گلنار مزدایسنا |
پذیرفته شده |
32 |
1192-CNF-FULL |
Iranian ESP Medical Students' Perceptions towards Online Learning Platforms During the Pandemic |
سید محمد جعفری |
پذیرفته شده |
33 |
1047-CNF-FULL |
Long-term EAP Vocabulary retention: Data-driven learning |
نگین ثمودی |
پذیرفته شده |
34 |
1202-CNF-FULL |
MALL-based Consciousness_ Raising Strategy in Iranian EFL Learners’ Vocabulary Learning |
حورا حیدری کیا، حسن سلیمانی |
پذیرفته شده |
35 |
1136-CNF-FULL |
Mathematics Teachers or EFL Teachers (A Case of ESP Math Course) |
کرامت اله کمائی |
پذیرفته شده |
36 |
1006-CNF-FULL |
On the Evaluation of Fairclough’s Interpretation Stage through a Goodness Criterion: An Iranian Case |
علی منصوری نژاد |
پذیرفته شده |
37 |
1139-CNF-FULL |
On the Study Effect of the Reading Aloud Techniques On Impulsivity-Reflectivity Vocabulary Learning and Retention of Iranian Primary Students |
وحید نوروزی لارسری |
پذیرفته شده |
38 |
1011-CNF-FULL |
Performance Assessment of Writing Skill through Applying Rubric |
Mehran Memari |
پذیرفته شده |
39 |
1057-CNF-FULL |
Pragmatic Features in ELT Textbooks: A Case Study of American English File Series |
نیلوفر جودکی، مریم فرنیا |
پذیرفته شده |
40 |
1236-CNF-FULL |
Prediction of language anxiety and School Success by family characteristics in high school students |
آیت اله کریمی باغملک |
پذیرفته شده |
41 |
1121-CNF-FULL |
Proper classroom management and its effect on students' learning at different levels |
آسیه قاسمی، محمد مکوندی |
پذیرفته شده |
42 |
1003-CNF-FULL |
Recounting an English Language Teacher's Narrative of her Role Conflicts: Socialization into a Prospective Professional World |
مرجان وثوقی |
پذیرفته شده |
43 |
1225-CNF-FULL |
Students’ satisfaction with flipped classroom learning during COVID-19 |
مهسا مردانی |
پذیرفته شده |
44 |
1186-CNF-FULL |
Study on Iranian English teachers' attitude Towards the use of Video Games as Homework for students |
پوریا برزن |
پذیرفته شده |
45 |
1179-CNF-FULL |
Teacher attitudes towards audio-visual aids as attention-boosting tools in reading literary texts |
محمدرضا خدادوست، بهاره کاتبی، پردیس جعفری |
پذیرفته شده |
46 |
1299-CNF |
Teaching Academia at the Time of COVID-19 Pandemic: An Autoethnographic Study of TEFL University Professors |
علیرضا راستی |
پذیرفته شده |
47 |
1042-CNF-FULL |
Teaching English Prepositions Based on Cognitive Linguistics |
امین ناصری |
پذیرفته شده |
48 |
1253-CNF-FULL |
The Association between Iranian EFL Learners’ Brain Dominance and Their Reading Comprehension Strategies |
ناهید محمدآبادی، آزاده نعمتی |
پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |
49 |
1004-CNF-FULL |
The Correlation among Communication Strategies, Anxiety, and Ambiguity Tolerance: The Case of Advanced EFL Students |
مریم سلیمانی، زهرا آقازاده |
پذیرفته شده |
50 |
1041-CNF-FULL |
The effect and comparison of emotional intelligence and successful intelligence training in English test anxiety of 11th grade male students in Ahvaz |
مسعود صالحی شبلیزی |
پذیرفته شده |
51 |
1070-CNF-FULL |
The effect of academic vitality training on reducing academic procrastination in first grade high school male students in Ahvaz |
مسعود صالحی شبلیزی، الهام کیانیان |
پذیرفته شده |
52 |
1122-CNF-FULL |
The effect of EFL teachers' cultural awareness of the target language on language teaching |
نیلوفر امینی داران، زهرا چراغی |
پذیرفته شده |
53 |
1079-CNF-FULL |
The Effect of Explicit Teaching of Semantic Macro-Structures on Iranian EFL learners’ Writing Quality |
زهره جراح زاده |
پذیرفته شده |
54 |
1037-CNF-FULL |
The Effect of I /R /F Vs. I /R /E on the Speaking Ability of EFL Learners |
حسن بشیرنژاد، مریم سلیمانی |
پذیرفته شده |
55 |
1087-CNF-FULL |
The Effect of Learner-Selected vs. Teacher-Assigned Pairs on Expository Writing Accuracy and Writing Anxiety of Iranian Intermediate EFL Learners |
گل آرا شیوا، لاله فخرایی فاروجی، مهدیه شفیع پور |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
56 |
1109-CNF-FULL |
The Effect of Listening to Self-Audio-Recorded Voices on EFL learners' Pronunciation and Intonation Skills: A Mixed Methods Study |
سمانه عامری، علی راستگو |
پذیرفته شده |
57 |
1035-CNF-FULL |
The Effect of Mastering Metadiscourse Markers on Patients’ Reports Quality |
نیره تقی زاده |
پذیرفته شده |
58 |
1180-CNF-FULL |
The Effect of SQ3R Technique on Motivating Academic IELTS Candidates’ Reading Skill |
گودرز شکیبایی، فاطمه شهامت، پروانه جمشیدف |
پذیرفته شده |
59 |
1075-CNF-FULL |
The Effect of Teaching Grammar through Flipped Instruction on EFL Learners' Expository Writing |
معصومه صالحی، هوشنگ جوانبخت، مهدیه شفیع پور |
پذیرفته شده |
60 |
1095-CNF-FULL |
The Effects of Mapping Techniques on 6th Graders’ Vocabulary Production |
فلورا کیسان |
پذیرفته شده |
61 |
1234-CNF-FULL |
The Effects of Scaffolding on the Letter and Word Recognition Abilities of Young Children |
خلیل باوی زاده |
پذیرفته شده |
62 |
1125-CNF-FULL |
The Effects of Using Massed Instruction versus Spacing Instruction on Iranian Intermediate EFL learners' Idiom Learning |
گودرز شکیبایی، فاطمه شهامت، سیده نیوشا عزیزی فر |
پذیرفته شده |
63 |
1155-CNF-FULL |
The Effects of Using Metacognitive Strategies Instruction on Enhancing Iranian EFL Students' Listening Comprehension |
گودرز شکیبایی، طیبه اسکندری، فاطمه شهامت |
پذیرفته شده |
64 |
1143-CNF-FULL |
The experience of a change in an Iranian ESP program: Implications for ESP teachers’ professional development |
نسیم قنبری |
پذیرفته شده |
65 |
1138-CNF-FULL |
The Impact of Cooperative Integrated Reading and Composition (CIRC) vs. Group Investigation (GI) on EFL Learners’ Reading Skill |
زهرا آقازاده، محمد امین کارافکن |
پذیرفته شده |
66 |
1142-CNF-FULL |
The impact of Familiarity with National Identity and Self-Knowledge on Writing Skills Improvement |
مژگان پهلوانی، مریم سادات طیرانی |
پذیرفته شده |
67 |
1063-CNF-FULL |
The Impact of Informal Communications on Satisfaction of Teacher-Student Discourse (Case Study at University Technology of Malaysia (UTM) |
حسن جرفی |
پذیرفته شده |
68 |
1005-CNF-FULL |
The Impact of Peer Correction, Self-Correction, and Teacher Correction on EFL Learners’ Writing Accuracy Development |
مریم سلیمانی، حسن بشیرنژاد |
پذیرفته شده |
69 |
1115-CNF-FULL |
The impact of technology on language teaching and learning |
الهه سلیمانی، الیکا جسری |
پذیرفته شده |
70 |
1073-CNF-FULL |
The Potential of Using Kahoot to Empower EFL Learners |
محمدباقر خطیبی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
71 |
1043-CNF-FULL |
The Relationship Between Iranian EFL Learners' Critical Thinking and Their Inferential Ability in Reading Comprehension |
ازاده احمدی |
پذیرفته شده |
72 |
1024-CNF-FULL |
The Relationship Between Vocabulary Knowledge and Reading Comprehension Performance of Iranian EFL Learners |
مینا یزدانپرست |
پذیرفته شده |
73 |
1062-CNF-FULL |
The Role of Emotional Intelligence to Improve Language Teaching (Case Study in Schools of Khuzestan) |
حسن جرفی |
پذیرفته شده |
74 |
1054-CNF-FULL |
The role of Lori L1, Persian L2 on the acquisition of English L3 vocabulary |
مریم خداوردیان دهکردی، علی اکبر جباری |
پذیرفته شده |
75 |
1088-CNF-FULL |
The Survey of the Relationship Between Carter and Long’s Literature Teaching Models and EFL Learners’ Cultural Conceptualization |
پوریا برزن، سینا منصوری |
پذیرفته شده |
76 |
1051-CNF-FULL |
Thought Demonstration: Using E-Mind Maps in Understanding literary Texts |
آناهیتا بردبار |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
77 |
1059-CNF-FULL |
Translating English Marked Sentences in Shakespeare’s Dramas: The Role of Information Structure |
فائقه شاه حسینی، مسعود عزیزی |
پذیرفته شده |
78 |
1211-CNF-FULL |
آیا گوش کردن به آهنگ های انگلیسی در صحت تلفظ فراگیران زبان ازنظر پیوند آوایی تفاوتی ایجاد می کند؟ |
رامین اسماعیل زاده، جمیله راحمی |
پذیرفته شده |
79 |
1181-CNF-FULL |
اثربخشی استفاده از کلاس درس وارونه در آموزش دستور زبان به دانش آموزان سطح پیشرفته زبان انگلیسی ایران |
سید پدرام الهویسی، محمد علی اکبری |
پذیرفته شده |
80 |
1171-CNF-FULL |
ادبیات و آموزش مهارتهای خواندن و نوشتن زبان انگلیسی |
سعید رحیمی پور، لیدا خیری ستار |
پذیرفته شده |
81 |
1185-CNF-FULL |
اصول همکاری گرایس در نمایشنامه در انتظار گودو |
لیلا قلی پور، سید محمد موسوی |
پذیرفته شده |
82 |
1107-CNF-FULL |
بررسی چالشهای دانشجویان زیست شناسی در ترجمه متون تخصصی |
سهیلا احمدی، سیما تقی زاده، اسراسادات سیدنژاد |
پذیرفته شده |
83 |
1293-CNF |
بررسی درک مطلب زبان آموزان EFL ایرانی در یک محیط آموزشی مبتنی بر فرهنگ: آیا جنسیت نقشی دارد؟ |
احسان نمازیان دوست، سجاد شفیعی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
84 |
1168-CNF-FULL |
بررسی رابطه بین خودپنداره تحصیلی و اضطراب یادگیری زبان خارجی |
زینب سازگار |
پذیرفته شده |
85 |
1169-CNF-FULL |
بررسی محاسن کاربست ژانر های ادبیات در آموزش زبان انگلیسی |
سعید رحیمی پور |
پذیرفته شده |
86 |
1193-CNF-FULL |
بررسی مقایسه ای تاثیر تاکید بر صورت در مقابل تاکیدبر معنا در توسعه سواد خواندن |
لیلا پوشانه |
پذیرفته شده |
87 |
1226-CNF-FULL |
بررسی میزان تحقق اهداف اخلاقی نظام آموزشی در دانش آموزان ابتدایی پایه پنجم در شهرستان شوش |
مهدی بخشی، غلامحسین افشاری |
پذیرفته شده |
88 |
1224-CNF-FULL |
تاثیر آموزش به شیوه اجتماع پژوهشی بربهبود سواد خواندن درس مطالعات اجتماعی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان دزفول |
غلامحسین افشاری |
پذیرفته شده |
89 |
1177-CNF-FULL |
تاثیر آموزش لغت از طریق کتاب در مقایسه با رسانه های جمعی روی سطح خلاقیت زبان آموزان ایرانی |
سارا نوروزی سده، امید طباطبایی |
پذیرفته شده |
90 |
1227-CNF-FULL |
تاثیر نوع گرایش نیمکره مغز بر درک مطلب فعالیت محوردر بین زبان آموزان ایرانی |
آرمین هرمزی |
پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |
91 |
1235-CNF-FULL |
تحلیل محتوای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ایران در راستای فرصت های آموزش الکترونیکی در آموزش زبان انگلیسی |
مجید حمدانی |
پذیرفته شده |
92 |
1187-CNF-FULL |
چالش های معلمان در کلاس های نا هم توان و روشهای غلبه بر آن ها |
الناز محبی |
پذیرفته شده |
93 |
1295-CNF |
راهکار های ارزشیابی مؤثر در بستر آموزش الکترونیکی با تأکید بر آموزش عالی |
ابراهیم آرین مهر |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |
94 |
1055-CNF-FULL |
فراگیری تطابق موصوف و صفت در زبان سوم ( انگلیسی ) توسط دانشجویان رشته های زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عرب |
فاطمه خضری، علی اکبر جباری |
پذیرفته شده |
95 |
1241-CNF-FULL |
یک چارچوب آموزشی باتاکید برعملکرد مغز:مدل سازی تغییرهدفمند درتوسعه حرفه ای برای افزایش دانش تحقیقات علوم یادگیری وتاثیرآن بر تغییر نیازهای آموزشی درکلاس درس عمومی. |
ناهید محمدآبادی |
پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |