• تأمل در نگاه معلم در کلاس و ارزیابی، ارزشیابی و سنجشهای کلاسی
• آشنایی با رویکردها، چالشها و فرایندهای ELT
• تبادل نظر و دستیابی به تجربیات بین المللی
• تجزیه و تحلیل خطا و نحوه برخورد با آنها
• توجه به مسائل فرهنگی در آموزش زبان
• ارتقاء بهرهوری تکنولوژی در تدریس
• ارتقاء مهارتهای کلاسداری و تدریس با رویکردهای روانشناختی
• کنکاش و بررسی درسپژوهی و روایت پژوهی بعنوان روشهای پژوهش آموزشی
• آشنایی با تجربیات جدید در کلاسداری نسل جدید
• ارتقاء سطح دانش علمی مدرسان و دبیران در زمینه رویکردها، نگرشه و روشهای جدید یاددهی-یادگیری