تحلیل محتوای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ایران در راستای فرصت های آموزش الکترونیکی در آموزش زبان انگلیسی
کد مقاله : 1235-CNF-FULL
نویسندگان
مجید حمدانی *
استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
این مقاله به تحلیل محتوای سند تحول بنیادین در راستای فرصت های آموزش الکترونیکی در آموزش به طور عام و زبان انگلیسی پرداخته است. سند تحول بنیادین به عنوان مرجع اصلی تصمیم گیری های کلان آموزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای دستیابی به هدف مذکور، از تحلیل محتوای سند تحول بنیادین برای شناسایی فرصت های قانونی استفاده شده است. برای تحلیل محتوا، از نظرات 3 متخصص تعلیم و تربیت استفاده شده و سند تحول بنیادین در قالب 9 کد که مورد توافق متخصصین بود مورد بررسی قرار گرفت. در پایان تحلیل، مشخص گردید در 18 بند از سند به صراحت یا به طور ضمنی به آموزش الکترونیکی در آموزش انگلیسی (آموزش به شکل عام یا خاص) اشاره شده است. مهمترین موارد استناد شده در سند نیز، کدهای کاربرد فناوری و استفاده از فناوری آموزشی هر کدام به تعداد 5 بار استناد می باشد. بدین ترتیب، سند تحول بنیادین به طور صریح و ضمنی، اشارت متعددی به استفاده از استفاده از آموزش الکترونیکی در آموزش نموده است.
کلیدواژه ها
سند تحول بنیادین، آموزش الکترونیکی، آموزش زبان انگلیسی، فناوری
وضعیت: پذیرفته شده