بررسی محاسن کاربست ژانر های ادبیات در آموزش زبان انگلیسی |
کد مقاله : 1169-CNF-FULL |
نویسندگان |
سعید رحیمی پور * عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
مسئله آموزش زبان دست خوش تحولات زیادی شده است. کاربست ادبیات در امر آموزش زبان برای سالها مورد تردید بود. این مقاله از منظر بحث نظری و بر اساس تحقیق کتابخانه ای تلاش کرده است تا محاسن ممکن و محتمل استفاده از ادبیات و ژانرهای ادبی را در آموزش زبان انگلیسی بررسی نماید. به طور تحصصی، این مقاله سعی نموده است تاعقایدی را که مورد قبول اکثریت راجع به کاربست ژانرهای ادبی بوده است را در حوزه زبانشناسی کاربردی ارایه نماید. به علاوه، ویژگیهای همراه ژانرهای ادبی را انتخاب و برای کاربرد در دوره های آموزش زبان انگلیسی ارایه نماید. این مقاله به تکیه بر بررسی تعداد کثیری مقاله و کتاب و با محوریت تمرین واقعی، مشاهده، و کاربست عملی ادبیات و ژانرهای ادبی در آموزش زبان انگلیسی توسط محقق در دانشگاه فرهنگیان؛ تلاش کرده است تا مرسوم ترین ایده ها و راهکارها را در زمینه ویژگیهای ادبیات و ژانرهای آن در اختیار طراحان برنامه درسی، مدیران، مربیان، و حتی دانشجویان قرار دهد تا با شجاعت و به گرمی از این منابع استفاده کنند. به طور ضمنی، این مقاله استفاده از ادبیات و ژانرهای ادبی را در اماکن آموزشی دانشگاهی و بالااخص دانشگاه فرهنگیان که متولی تربیت دبیران وزارت آموزش و پرورش است، پیشنهاد می دهد |
کلیدواژه ها |
ژانرها، ادبیات، آموزش زبان انگلیسی، محاسن، کاربست |
وضعیت: پذیرفته شده |