تاثیر آموزش لغت از طریق کتاب در مقایسه با رسانه های جمعی روی سطح خلاقیت زبان آموزان ایرانی |
کد مقاله : 1177-CNF-FULL |
نویسندگان |
سارا نوروزی سده *1، امید طباطبایی2 1گروه زبان / دانشکده علوم انسانی / دتنشگاه آزاد اسلامی نجف آباد /ایران 2گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد نجف آباد |
چکیده مقاله |
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر آموزش لغت از طریق کتاب در مقایسه با رسانه های جمعی روی سطح خلاقیت زبان آموزان ایرانی است. برای این منظور، 40 زبان آموز ایرانی سطح متوسط بعد از گذراندن آزمون تعیین سطح، در یک پیش آزمون و پس آزمون تعیین خلاقیت شرکت کردند. در این تحقیق یک پرسش نامه خلاقیت به عنوان پیش آزمون و پس آزمون وجود داشت. همه ی شرکت کنندگان در سطح مشابهی بودند و هر دو گروه شامل زبان آموزان مرد و زن بودند. آنها در دو گروه کنترل و آزمایش قرار گرفتند. هر گروهی شامل 20 شرکت کننده بود. هر دو گروه توضیحی درباره ی هدف تحقیق و این که آنها باید چگونه در طول ترم عمل کنند، دریافت کردند. بعد از انجام پس آزمون و تحلیل اطلاعات نتایج نشان داد که گروه آزمایش در خلاقیت از گروه کنترل موفق تر بوده اند.بنابراین می توان نتیجه گرفت که برنامه های تمرینی بر اساس تلگرام می تواند تاثیر مثبتی روی گروه آزمایش برای پیشرفت خلاقیت داشته باشد و روش سنتی به اندازه ی تلگرام تاثیر گذار نبود .سرانجام نتیجه ی نهایی این است که با روش های مناسب در گسترش ایده های خلاقانه زبان آموزان مرد و زن می توانند استعداد کنونی را ارتقا دهند و درباره ی این که چگونه به بهترین روش استعدادها و توانایی هایشان راتوسعه دهند، فکر کنند. رسانه های جمعی شامل تمرین های خلاقانه متنوعی است که به طور موثر به یادگیرندگان داخل و خارج کلاس کمک می کند. |
کلیدواژه ها |
: واژگان، کتاب ، رسانه های جمعی ، خلاقیت |
وضعیت: پذیرفته شده |