راهکار های ارزشیابی مؤثر در بستر آموزش الکترونیکی با تأکید بر آموزش عالی |
کد مقاله : 1295-CNF |
نویسندگان |
ابراهیم آرین مهر * گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه فرهنگیان، تبریز، ایران |
چکیده مقاله |
شیوع پاندومی ویروس کووید 19 فرصت ارزشمندی برای همگانی شدن آموزش الکترونیکی (e-learning) فراهم آورده و موجب شد تا دانشگاه ها، و سایر مؤسسات آموزشی عالی به شکل حداکثری و با تمام تخصص خود از ظرفیت های تربیتی محیط آموزش مجازی برای استمرار آموزش های خود بهره گیرند. از طرفی، این مراکز در طراحی و اجرای آموزش الکترونیکی در این شرایط اپیدمی کرونا، با مسائل و چالش های متعدد و متنوعی رو برو بودند. از جمله این چالش ها را می توان به سیستم ارزشیابی نسبت داد. متاسفانه بدلیل نوپا بودن این نوع از آموزش در کشور، ارزشیابی اعتبار و کیفیت قبلی خود را در سیستم آموزشی از دست داده است. در همین راستا پژوهش حاضر بر آن است تا با معرفی برخی راهکارها، بستر ارزشیابی مؤثر را در آموزش عالی فراهم سازد. روش پژوهش بصورت کیفی ـ توصیفی بوده که با مراجعه به منابع مرتبط با موضوع از جمله کتب، مقالات، مجلات و همچنین سایت های علمی معتیر تنظیم گردیده است. |
کلیدواژه ها |
کرونا، آموزش الکترونیکی، ارزشیابی، آموزش عالی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |