اثربخشی استفاده از کلاس درس وارونه در آموزش دستور زبان به دانش آموزان سطح پیشرفته زبان انگلیسی ایران
کد مقاله : 1181-CNF-FULL
نویسندگان
سید پدرام الهویسی *1، محمد علی اکبری2
1گروه آموزشی زبان و ادبیات انگلیسی-دانشکده علوم انسانی-دانشگاه ایلام-ایلام.
2دانشگاه ایلام
چکیده مقاله
مقاله حاضر با هدف بررسی اثربخشی به کارگیری کلاس درس وارونه در آموزش دستور زبان به دانش آموزان سطح پیشرفته زبان انگلیسی ایران از طریق طرح تحقیق تجربی انجام شد. شرکت کنندگان به طور تصادفی به دو گروه 20 نفر در گروه کنترل و گروه تجربی اختصاص داده شدند. هر دو گروه دستورالعمل هایی را از طریق برنامه اسکایپ دریافت کردند. آن ها همچنین عضو گروه های تلگرام، سیگنال و واتس اپ بودند تا تکالیف گروه کنترل و دستورالعمل کلاس درس وارونه را دریافت کنند. در طول ۲۰ جلسه، هر کدام ۹۰ دقیقه، شرکت کنندگان گروه کنترل دستورالعمل سنتی را در اسکایپ دریافت کردند، در حالی که شرکت کنندگان گروه آزمایشی این دستورالعمل را در یک رویکرد وارونه دریافت کردند. آزمون آماری ANCOVA برای بررسی وجود تفاوت معنی دار بین شرکت کنندگان در 2 گروه پس از جلسه بیستم و تجزیه و تحلیل داده ها به منظور تعیین تاثیر رویکرد کلاس درس flipped به کار گرفته شد. نتایج نشان داد که یادگیرندگانی که دستورالعمل هایی را از طریق کلاس درس وارونه یافته دریافت کرده اند، می توانند از عملکرد گروه کنترل در دستاورد و دقت دستور زبان پیشی بگیرند.
کلیدواژه ها
کلاس وارونه، زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی، کلاس زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی، دستور زبان
وضعیت: پذیرفته شده