بررسی میزان تحقق اهداف اخلاقی نظام آموزشی در دانش آموزان ابتدایی پایه پنجم در شهرستان شوش |
کد مقاله : 1226-CNF-FULL |
نویسندگان |
مهدی بخشی *1، غلامحسین افشاری2 1معاون واحد شیخ مرتضی انصاری دزفول 2مرکز اموزش عالی شیخ مرتضی انصاری . دزفول. ایران |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر، به منظور بررسی و مطالعه میزان تحقق اهداف اخلاقی نظام آموزشی در دانش آموزان پایه پنجم شهرستان شوش در سال تحصیلی 97-98 انجام گرفته است. شیوه ی پژوهش، توصیفی ازنوع پیمایشی است. جامعه ی پژوهش، متشکل از کلیه معلمان و والدین دانش آموزان مشغول به تحصیل، در پایه پنجم مدارس ابتدایی شهرستان شوش است. نمونه ی آماری شامل 60معلم و120والدین بوده، که ازروش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای استفاده گردیده است.جهت جمع آوری اطلاعات از یک پرسشنامه محقق ساخته شامل 32 سؤال، در حیطه های رفتار و گفتار اخلاقی با مقیاس 5 درجه ای لیکرت استفاده شده است.داده ها به دو صورت توصیفی و استنباطی موردتحلیل و ارزیابی قرار گرفته اند. برای تجزیه و تحلیل توصیفی اطلاعات،ازمحاسبه میانگین و انحراف معیاروتجزیه و تحلیل استنباطی، ازآزمون تی تست تک گروهی جهت بررسی میزان تحقق اهداف اخلاقی از نرم افزار spss استفاده گردید.نتایج پژوهش نشان می دهد که بین اهداف اخلاقی درزمینه رفتار و گفتار دانش آموزان تفاوت معنی داری وجود داشته وسؤالهای پژوهش حاضر مورد تایید قرار گرفته است. |
کلیدواژه ها |
اهداف اخلاقی پایه پنجم، رفتار اخلاقی، گفتار اخلاقی، دوره ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده |