ادبیات و آموزش مهارتهای خواندن و نوشتن زبان انگلیسی
کد مقاله : 1171-CNF-FULL
نویسندگان
سعید رحیمی پور *1، لیدا خیری ستار2
1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
2دبیر رسمی آپ
چکیده مقاله
در گذشته، ادبیات منبع اصلی آموزش زبان انگلیسی به حساب می آمد. با سر رسیدن روشهای تدریس نوین، این منبع غنی کنار گذاشته شد. اخیرا، به کار گیری ادبیات و ژانرهای آن در حوزه آموزش زبان مورد استقبال قرار گرفته است. هدف اصلی ارایه پنج واحد درسی زبان انگلیسی در ایران، در اصل تدریس خواندن و در دوره های خاصی تدریس مهارت نوشتاری بوده است. در خصوص چهار واحد درسی رشته زبان انگلیس با عنوان خلاقیت در ادبیات در دانشگاه فرهنگیان، ضرورت این مهم برای تهیه و معرفی محتوا و منابع، این تحقیق به جلوه گری اهمیت ادبیات و ارتباط آن با مهارتهای تولیدی یعنی مهارت خواندن و نوشتن می پردازد و راههای به کارگیری ادبیات برای تدریس مهارت خواندن و نوشتن پیش رو می گذارد. روش تحقیق عمدتا پایه ای نظری داشته و از نوع تحقیق کتابخانه ای و جستجوی منابع بوده است. مقاله تلاش کرده است تا نشان دهد که در چند دهه گذشته و یا بیشتر، ادبیات توان خود را به عنوان نماد مورد قبول برای تدریس مهارتهای زبان و به خصوص مهارتهای تولیدی در میان زبان شناسان کاربردی تثبیت کرده است
کلیدواژه ها
ادبیات، مهارتهای تولیدی، آموزش، به کارگیری
وضعیت: پذیرفته شده