ادبیات و آموزش مهارتهای خواندن و نوشتن زبان انگلیسی |
کد مقاله : 1171-CNF-FULL |
نویسندگان |
سعید رحیمی پور *1، لیدا خیری ستار2 1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان 2دبیر رسمی آپ |
چکیده مقاله |
در گذشته، ادبیات منبع اصلی آموزش زبان انگلیسی به حساب می آمد. با سر رسیدن روشهای تدریس نوین، این منبع غنی کنار گذاشته شد. اخیرا، به کار گیری ادبیات و ژانرهای آن در حوزه آموزش زبان مورد استقبال قرار گرفته است. هدف اصلی ارایه پنج واحد درسی زبان انگلیسی در ایران، در اصل تدریس خواندن و در دوره های خاصی تدریس مهارت نوشتاری بوده است. در خصوص چهار واحد درسی رشته زبان انگلیس با عنوان خلاقیت در ادبیات در دانشگاه فرهنگیان، ضرورت این مهم برای تهیه و معرفی محتوا و منابع، این تحقیق به جلوه گری اهمیت ادبیات و ارتباط آن با مهارتهای تولیدی یعنی مهارت خواندن و نوشتن می پردازد و راههای به کارگیری ادبیات برای تدریس مهارت خواندن و نوشتن پیش رو می گذارد. روش تحقیق عمدتا پایه ای نظری داشته و از نوع تحقیق کتابخانه ای و جستجوی منابع بوده است. مقاله تلاش کرده است تا نشان دهد که در چند دهه گذشته و یا بیشتر، ادبیات توان خود را به عنوان نماد مورد قبول برای تدریس مهارتهای زبان و به خصوص مهارتهای تولیدی در میان زبان شناسان کاربردی تثبیت کرده است |
کلیدواژه ها |
ادبیات، مهارتهای تولیدی، آموزش، به کارگیری |
وضعیت: پذیرفته شده |