یک چارچوب آموزشی باتاکید برعملکرد مغز:مدل سازی تغییرهدفمند درتوسعه حرفه ای برای افزایش دانش تحقیقات علوم یادگیری وتاثیرآن بر تغییر نیازهای آموزشی درکلاس درس عمومی.
کد مقاله : 1241-CNF-FULL
نویسندگان
ناهید محمدآبادی *
آموزش زبان انگلیسی-دانشکده علوم انسانی- دانشگاه آزاد شیراز-شیراز-ایران
چکیده مقاله
تحقیقات در علوم یادگیری با پیشرفت های مداوم فن آوری که به درک عمیق تری از عملکرد مغز می دهد ، همچنان در حال تکامل است. مطالعات مربوط به فعالیت مغز برای کشف ، طبقه بندی و توضیح فرایندهای یادگیری استفاده می شود. با این حال ، عدم ارتباط علم و آموزش مانعی در پیشرفت آموزش ایجاد می کند. عدم دانش و درک مربیان از تحقیقات مبتنی بر مغز و پیامدهای آن می تواند تحول لازم یادگیری را در کلاس ایجاد نکند. هدف از این مطالعه کشف یکپارچه سازی مدل آموزش هدفمند مغز (BTT) در توسعه حرفه ای برای مربیان و بررسی انتقال و تأثیر بعدی آموزشی در کلاس بود. روش های جمع آوری داده ها شامل یک نظرسنجی قبل از جلسه و فوری پس از جلسه ، و همچنین یک بررسی پس از جلسه تاخیر و مصاحبه نیمه ساختار یافته برای 4-6 هفته پس از جلسه یادگیری بود. 44 مربی مدارس دولتی شرکت کننده در این مطالعه هستند. تجزیه و تحلیل داده ها سه یافته عمده را بدست آورد که با یافته های فرعی ثابت شد. این مطالعه افزایش آگاهی و آگاهی مربیان از مفاهیم BBL و BTT و همچنین افزایش کاربرد استراتژی های BTT در کلاس را پیشنهاد می کند. کلیدها و یافته ها و نتایج بر لزوم مشارکت عمیق تر بین علم یادگیری و تجربه عملی در کلاس تأکید داشتند. همگرایی علم و تعلیم و تربیت یک همکاری ضروری است زیرا تحقیقات علوم یادگیری همچنان به گسترش و اطلاع رسانی در زمینه طراحی آموزش می پردازد.
کلیدواژه ها
تدریس براساس مدل چاررچوب مغزی(BTT), یادگیری براساس مدل مغز(BBL), تدریس براساس مدل مغزی(BBT),آموزش وپرورش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر